Frederik er 50 år og har en ph.d. i sociale medier, storytelling og branding samt en MBA. Derudover har han en lang karriere bag sig i turismebranchen og universitetsverdenen i ind- og udland. Udover at have undervist på en række udenlandske universiteter i blandt andet marketing, forbrugeradfærd og serviceøkonomi, har han senest i Danmark været ansat som senior erhvervskonsulent ved Stevns Erhvervsråd, hvor han fik aktørerne samlet i forskellige netværksgrupper, der sammen arbejdede for at gøre destinationen mere synlig og konkurrencedygtig. Han ledte også et projekt, hvor aktørerne implementerede bæredygtige initiativer. Frederik kommer fra en stilling som lektor i digital marketing på Erasmus Universitetet i Nederlandene, hvor han har boet de sidste to år.
Frederik har allerede været lidt i gang og hilst på flere af jer, så her en kommentar fra den nye direktør efter de første mange indtryk. ”Selvom jeg først officielt starter den 1. november, er jeg allerede begyndt at arbejde deltid her i oktober. Udover at det har været utroligt spændende at sætte sig ind i de nye opgaver og ansvarsområder, så har mødet med brancheforeningens medlemmer været det mest givende. Jeg er virkelig glad for den positive velkomst, jeg har oplevet fra medlemmernes side, og mange har delt ud af deres erfaring og ekspertise. Det sætter jeg stor pris på. Desuden har jeg fået en stor opbakning fra bestyrelsen med råd og vejledning. Alt i alt føler jeg mig godt klædt på til officielt at tage tøjlerne fra næste måned, så vi sammen kan sætte kursen og skabe værdi for branchen”.
Camping Outdoor Danmark planlægger med opstart i december at afholde medlemsmøder rundt i landet. Her vil Frederik komme ud og møde jer, og høre om jeres input og betragtninger. Samtidig vil den langsigtede plan med hensyn til campingreglementet også blive taget op.
Vi håber at se rigtig mange af jer!